授業テーマ Course Theme
|
|
Cultivating basic English skills and critical thinking skills, which are necessary for students majoring in Global Citizenship Studies
地球市民としての学びを拡げてゆくために必要な、基本的英語スキルならびに批判的思考を涵養する。
|
|
|
授業概要 Course Outline
|
|
This course is designed to improve students’ general English skills and critical thinking skills. In this course, students will have opportunities to practice organizing their opinions and expressing them clearly. Students will practice use of English as a second language for internships and projects in developing countries in Asia and Africa. In addition, students will learn how to construct a proper answer and how to integrate speaking, listening, and writing skills to demonstrate college-level English proficiency. Towards the end of the course, students will have the opportunity to practice English conversation with US and Australian students.
総合的な英語スキルを向上させる。批判的思考力にフォーカスした内容で、自分の意見を整理して相手に分かりやすく伝えるための訓練を行う。第2外国語として英語を用いるアジアやアフリカなど途上国でインターンシップやプロジェクトを行うための第2外国語としての英語を用いる。さらに、大学レベルの英語力を証明するために、適切な解答の組み立て方、スピーキング、リスニング、ライティングのスキルを統合する方法を学びます。
|
|
|
学生が授業内で PCを使用する科目
|
|
|
|
実務経験のある 教員による科目
|
|
|
|
実務経験との関連 (経験ありの場合のみ)
|
|
|
|
英語で授業を行う科目 Whether this class will be conducted all in English (yes/no)
|
|
|
|
課題解決型学習を取り入れている科目 Problem-solving learning method is used in class (yes/no)
|
|
|
|
討議(ディスカッション、ディベート)を取り入れている科目 There are discussions/debates in class (yes/no)
|
|
|
|
グループワークを取り入れている科目 There are group works in class (yes/no)
|
|
|
|
発表(プレゼンテーション)を取り入れている科目 There are presentations in class (yes/no)
|
|
|
|
フィールドワーク、実習、実験、実技を取り入れている科目 There are fieldworks/training/experiments/ practices in class (yes/no)
|
|
|
|
到達目標 Aim/goal
|
|
By the end of this course, students will acquire basic English skills. They will be able to organize their opinions and clearly express them in English. Students will also acquire English as a second language.
地球市民として学びをつづけてゆくために必要な、基本的英語スキルを身に付けることができる。自分の意見を整理して、英語を使って相手伝えることができる。 また、第2外国語としての英語も習得します。
|
|
|
授業計画 Course Plan
|
|
第1回
|
Orientation Unit 1 A world of English
|
第2回
|
Unit 1 A world of English
|
第3回
|
Unit 2 Where are all the babies?
|
第4回
|
Unit 2 Where are all the babies?
|
第5回
|
Unit 3 The price of excellence
|
第6回
|
Unit 3 The price of excellence
|
第7回
|
Unit 4 The inconvenient truth of global warming
|
第8回
|
Unit 4 The inconvenient truth of global warming
|
第9回
|
Unit 5 Changing ideals of beauty
|
第10回
|
Unit 5 Changing ideals of beauty
|
第11回
|
Unit 6 Vegetarianism Presentation preparation
|
第12回
|
Unit 6 Vegetarianism Presentation preparation
|
第13回
|
Presentation
|
|
|
授業以外の学修 What Students are expected to do outside of the class
|
|
During this course, students are required to work on an e-learning course called English Central outside of class time. Students will practice English on English Central (e.g., watching short movies, learning new words, and practicing key phrases and sentences in English). Students will need to complete additional work during the required LS sessions, which they will attend during the 5th period on Mondays. In the LS sessions, students will complete a Go Live! lesson (an online English conversation lesson offered by English Central); students are required to work on 20 lessons within 13 first semester weeks. Details about the e-learning program will be provided to students during the departmental orientation. 月曜5限にe-learning (English Central) に取り組む LSsessionを設ける。LS sessionではGo Live!(=英会話レッスン)を受講する。必ず出席し、Go Live! 受講のこと。 授業中に指示される課題(テキストの予習、復習)
|
|
|
評価方法 Evaluation
|
|
授業参加20%、e-learning 20%, LSセッション10%、プレゼンテーション25%、課題15%, Classroom Participation 20% e-learning 30%, LS session 10%, Presentation 25%, Assignments 15%, The e-learning portion (30%) of the final grade will be calculated based on the number of Go Live! lessons students complete during specific periods, as detailed below: ・From the beginning of the first semester to the end of Week 4 (April 11–May 15) Students must complete 6 Go Live! lessons. Students will earn 1 point for each lesson. Thus, the full point for the first session will be 6 points. ・From Week 5 to Week 8 (May 16–June12) Students will earn 6 points for completing 6 Go Live! lessons. ・From Week 9 to Week 13 (June 13–July 17) Students will earn 8 points for completing 8 Go Live! lessons. Students who have completed all 20 lessons will earn an additional 10 points. For those completing 15 lessons will earn an additional 5 points.
e-learning 分の成績はGo Liveの受講数をもとに算出する。前期で13回の受講で30点とする。詳細は以下の通り: 第4週目(5月15日)までの Go Live 受講数6回で6点。1回1点 第5週~第8週(5月16日~6月12日)までのGo Live受講回数6回で6点。1回1点 第9週~第13週(6月13日~7月17日)までのGo Live受講回数8回で8点、1回1点 前期を通じて合計20回受講達成で10点。15回受講達成で5点。
|
|
|
課題(試験やレポート等)に対する フィードバックの方法 Feedback methods on assignments
|
|
Instructor feedback on assignments will be provided on the spot or later. Instructor feedback on presentations will be given right after the presentation.
課題へのフィードバックはその場で、または後日おこなわれる。 プレゼンテーションへのフィードバックは、その場で教員からなされる。
|
|
|
履修前提要件 Prerequisites
|
|
|
|
関連する ディプロマポリシー
|
|
|
|
使用テキスト Textbook to be used, if any
|
|
| |
番号
|
著者 Author
|
書名 Title
|
出版社 Publisher
|
ISBN
|
定価 Price
|
備考 Remarks
|
|
1.
|
Browne et al
|
『『『IN FOCUS 2』 』』
|
Cambridge University Press
|
9781107697010
|
|
|
|
2.
|
English Central
|
『Go Live!』
|
成美堂
|
|
20000
|
|
|
|
|
必ず読まなければならない本や文献(購入する必要はないが、図書館等で参照を要するテキスト)Required books or materials (No purchase necessary, but students need to refer to them at places like libraries.)
|
|
|
|
読むことを推奨する本や文献(購入する必要はないが、図書館等で参照を要するテキスト)Recommended books or materials, if any. (No purchase nesessary, but students need to refer to them at places like libraries.)
|
|
|
|
テキストに 関する 連絡事項 Remarks concerning the text book, if any
|
|
|
|
更新日付
|
|
2024-03-13 16:24:36.71
|